Examine This Report on مرض قند یا دیابت

Wiki Article

تکنسین آزمایشگاه، نمونه خون را از ورید بازویی شما می‌گیرد. برای این منظور باندی به نام گارو را روی بازوی شما می‌بندد و پس از پیدا کردن رگ، با سرنگ خونگیری را انجام می‌دهد.

علاوه بر کاهش قند خون به کاهش کلسترول نیز کمک می‌کند و در درمان دیابت و چاقی نیز مفید است.

در صورتی که سوال شما تخصصی هست و به دنبال نظر پزشک متخصص هستید، به بخش مشاوره آنلاین پزشکی مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید سطح قند خون خود را بدانید، باید آن‌ را اندازه گیری کنید. ممکن است لازم باشد برای بررسی دقیق تر و با توصیه پزشک معالج در ساعات مختلف روز قند خون خود را چک کنید، اما شما می توانید با بررسی سطح گلوکز خون خود یک تا دو ساعت پس از صرف غذا شروع کنید.

دیابت نوع ۲ ، فشارخون بالا، چربی خون بالا و کبد چرب و خیلی از بیماریهای دیگر اصطلاحا بیماریهای متابلیک هستند که ناشی از افزایش طول عمر انسانها در کنار عادات بد تغذیه ای و فعالیت بدنی ایجاد می شوند. در اصل می توان گفت که اینها بیماری نیستند و ناشی از متابلیسم غلط و ایجاد شده توسط خود انسانها هستند. احتمالا چون دعای فرد دیگری قبلا در مورد بیماریهای عفونی و ذات الریه مستجاب شده و بسیاری از بیماریهای عفونی از بین رفته اند، دیابت و فشارخون بیشتر شده است!

 برای مثال، خوردن چندین وعده غذایی کوچکتر در طول روز به جای دو یا سه وعده غذایی بزرگ ممکن است کمک کننده باشد.

تکنیکهای درمان خانگی کیست مویی با طب مدرن، طب سنتی و طب اسلامی

غذاهای با شاخص پایین به کندی پردازش می شوند که منجر به تغییرات کوچکتر سطح گلوکز خون می شود. 

۸ مورد از فواید گلیسیرین برای پوست + روش استفاده برای رفع مشکلات پوستی

آموزش تصویری نحوه تغییر هوم پیج گوگل کروم در کامپیوتر و گوشی اندروید

کسانی که در خون شان کتون (منبع انرژی ساخته شده توسط کبد) و سطح بالای گلوکز خون (که می تواند نشانه ای از نیاز شما به انسولین بیشتر باشد) دارند.

در بیماران دیابتی ترشح انسولین به درستی انجام نمی‌شود به همین دلیل میزان کافی از آن در بدن این گونه افراد وجود ندارد.

بدن شما می‌تواند از گلوکز برای انرژی استفاده کند، بیماری قند خون یعنی چه و هر چیزی که اضافه می ماند و بدن از آن استفاده نمی‌کند را در سلول‌های شما ذخیره کند.

در دیابت نوع یک، تنها راه حل تزریق انسولین است. در نوع ۲ می توان با تغییر سبک زندگی و به ویژه کاهش وزن بدن بیماری را کنترل کرد. البته در طول برنامه کاهش وزن استفاده از داروها باعث کمک به کاهش عوارض دیابت می شود.

Report this wiki page